Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα είναι ένας κλάδος του εμπορίου που ακόμα και στην εποχή που ζούμε δεν περνά κρίση. Το e-shop δεν έχει μόνο μια μεγάλη και επιτυχημένη επιχείρηση. Διαθέτουν μικρές, μεγάλες και νέες επιχειρήσεις.
Σκέφτεσαι και εσύ να επενδύσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο και να επεκτείνεις την μέχρι τώρα μικρή επιχείρησή σου ή κάποια επιχειρηματική ιδέα; Με την κατάλληλη διάθεση, το στρατηγικό όραμα και την όρεξη για δουλεία έχεις βάλει τα κατάλληλα θεμέλια για να μπορέσεις να χτίσεις το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα!
Πως να διαχειριστώ ένα eshop;
1. Σχεδίασε την στρατηγική σου:
Όπως σε μια φυσική επιχείρηση έτσι και σε μια ηλεκτρονική, θα πρέπει να σχεδιάσεις την στρατηγική σου. Πριν αρχίσεις λοιπόν, να επενδύεις χρήματα πρέπει να σκεφτείς αρχικά τι ακριβώς πουλάς, ποιους ανταγωνιστές έχεις και πως θα διαφοροποιηθείς από αυτούς. Έπειτα το πως θα οργανώσεις την αποθήκη σου, πως θα στέλνεις τα προϊόντα στους πελάτες και πως θα διαφημίσεις την επιχείρησή σου.
2. Μίλησε με τους πελάτες σου:
Μπορεί να πιστεύεις ότι δημιούργησες μια σούπερ διαδικτυακή επιχείρηση, αλλά πως μπορείς να είσαι σίγουρος ότι οι πελάτες σου θέλουν να αγοράσουν αυτό που πουλάς με τον τρόπο που το πουλάς; Ο μοναδικός τρόπος για να το μάθεις είναι η επικοινωνία με τους δυνητικούς online πελάτες σου, η οποία θα σε βοηθήσει και να βελτιωθείς. Μίλα λοιπόν με τους online πελάτες σου και ρώτα τους όσα περισσότερα πράγματα μπορείς για την επιχείρησή σου γιατί η γνώμη τους είναι αυτή που μετράει περισσότερο!
3. Επέλεξε πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου:
Υπάρχουν τρείς κατηγορίες για να δημιουργηθεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Αυτές είναι οι συνδρομητικές υπηρεσίες όπως για παράδειγμα το skroutzstore.gr όπου διακρίνετε η πιο εύκολη, γρήγορη και ασφαλής επιλογή για ένα αξιοπρεπές e-shop. Στην συγκεκριμένη κατηγορία πληρώνεις μια μηνιαία συνδρομή από 15€ μέχρι 60€. Η επόμενη κατηγορία είναι τα έτοιμα ηλεκτρονικά καταστήματα όπως για παράδειγμα το Joomla, όπου έχουν την δυνατότητα για μετατροπή από έναν web developer. Στήνονται σε λιγότερο από μήνα με κόστος από 500 € μέχρι 2.000€. Τέλος υπάρχει η επιλογή για custom κατάστημα το οποίο θα πρέπει να υποστηρίζει και εφαρμογές υψηλού επιπέδου όπως για παράδειγμα CRM, με πλεονέκτημα το γεγονός ότι δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στις δυνατότητες εξέλιξης του e-shop.
4. Σχεδίασε την δομή του e-shop σου:
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σχεδιάσεις τις ενότητες που θα υπάρχουν στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα και πως θα είναι κατηγοριοποιημένα τα προϊόντα. Έπειτα θα πρέπει να αναφέρετε η ενημέρωση για τα έξοδα αποστολής, τους τρόπους πληρωμής, τα στοιχεία επικοινωνίας και την πολιτική επιστροφών. Με αυτό τον τρόπο το ηλεκτρονικό σου κατάστημα θα είναι λειτουργικό και εύκολο στην πλοήγηση.
5. Δημιούργησε φωτογραφίες των προϊόντων σου:
Με μια ελκυστική και επαγγελματική φωτογραφία θα τραβήξεις το ενδιαφέρων του πελάτη ώστε να προβεί στην αγορά των προϊόντων σου. Φρόντισε λοιπόν στο κάθε προϊόν να έχεις πολλές και καλές φωτογραφίες, κατά προτίμηση τραβηγμένες από επαγγελματία.
6. Γράψε αναλυτικές περιγραφές στα προϊόντα σου:
Πριν αποφασίσει ο καταναλωτής να αγοράσει ένα προϊόν κοιτάει την περιγραφή. Αν στο προϊόν υπάρχει μια πλήρης καλογραμμένη περιγραφή τότε θα λυθούν οι τυχόν απορίες του και θα προχωρήσει στην αγορά.
7. Ενημέρωσε τους πελάτες σου ότι μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα σου online:
Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει σίγουρα να διαφημιστεί για την προβολή του! Γι’ αυτό θα πρέπει να το προωθήσετε σε ηλεκτρονικούς καταλόγους, social media και γενικότερα στο διαδίκτυο.
8. Φρόντισε για τον σωστό έλεγχο του αποθέματος:
Με τον ηλεκτρονικό έλεγχο αποθήκης υπάρχει αυτόματη ενημέρωση σχετικά με το διαθέσιμο απόθεμα. Σε περίπτωση όμως που το ενημερώνεις χειροκίνητα θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός και να το κάνει πάντα μετά από κάθε συναλλαγή.
9. Να ενημερώνεις τακτικά το site σου και να διαβάζεις τα στατιστικά:
Από την στιγμή που θα δημιουργήσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα θα πρέπει να έχεις καθημερινή εμπλοκή και ενημέρωση! Θα πρέπει να αλλάζεις και να ενημερώνεις τα προϊόντα της αρχικής σου 2-3 φορές την εβδομάδα και να ελέγχεις τα στατιστικά επισκεψιμότητας του e-shop σου διότι μπορούν να σου προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για την πλοήγηση των πελατών στο site σου.
10. Πρόσφερε εξυπηρέτηση πελατών παγκόσμιας κλάσης:
Το μυστικό της επιτυχίας για ένα e-shop κρύβετε στην εξυπηρέτηση πελατών! Με την σωστή εξυπηρέτηση του πελάτη πριν, κατά την διάρκεια και μετά σίγουρα θα έχετε αυξημένες πωλήσεις και τότε το κόστος για την εξυπηρέτηση των πελατών θα μοιάζει ελάχιστο μπροστά στα κέρδη.
Σε αυτό το άρθρο μιλήσαμε για τα βήματα που θα πρέπει να κάνεις για να ξεκινήσεις το δικό σου e-shop και είσαι σχεδόν έτοιμος για αυτό το βήμα! Να θυμάσαι όμως ότι πίσω από αυτές τις οδηγίες κρύβονται και κάποιες λεπτομέρειες που θα πρέπει να λάβεις υπόψιν στην πορεία, αλλά και κάποιες σημαντικές αποφάσεις που θα πρέπει να πάρεις.
Αφήστε μια απάντηση