Είμαστε σε μια εποχή που το διαδίκτυο κυριαρχεί. Το πρώτο πράγμα που κάνει κάποιος όταν θέλει να αγοράσει κάποιο προϊόν ή υπηρεσία είναι να κάνει αναζήτηση στο ίντερνετ. Συνεπώς το καλύτερο που θα μπορούσε να κάνει μια επιχείρηση για να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα και τις πωλήσεις της είναι κάποια διαφήμιση google. Αν αναρωτιέστε γιατί συγκεκριμένα στη google και όχι γενικά στο διαδίκτυο η απάντηση είναι προφανής. Η νούμερο ένα μηχανή αναζήτησης με διαφορά παγκοσμίως είναι η google και μας παρέχει μια μεγάλη σειρά διαφημίσεων για να επιλέξουμε αυτή που μας εξυπηρετεί.
Πάμε να δούμε αναλυτικά τα εργαλεία που μας προσφέρει για μια αποτελεσματική διαφήμιση στη google ώστε να επιλέξετε τη καλύτερη για εσάς.
Καταρχάς το πρώτο που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας για να επιλέξετε το κατάλληλο εργαλείο διαφήμισης είναι ο στόχος που θέλετε να επιτύχετε. Παραδείγματος χάρη, στόχος σας είναι να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητά σας; Να αυξήσετε τις πωλήσεις σας; Ή κάτι άλλο; Αφιερώστε λίγο χρόνο για να αποφασίσετε το στόχο σας.
Το διασημότερο εργαλείο διαφήμισης της google είναι το Google Ads ή Adwords όπως ονομαζόταν μέχρι πριν λίγο καιρό. Πρόκειται για διαφημίσεις οι οποίες περιέχουν κάποιες λέξεις κλειδιά και εμφανίζονται στα πρώτα αποτελέσματα της σελίδας όταν κάποιος αναζητά κάποιο σχετικό προϊόν ή υπηρεσία. Στόχος των επιχειρήσεων είναι να έχουν στήνουν έτσι τη διαφήμιση google ώστε να έχουν το μεγαλύτερο κέρδος με το μικρότερο κόστος.
Τιμές και κόστος google Ads
Η πληρωμή των google ads γίνεται ανά κλικ, δηλαδή η επιχείρηση χρεώνεται μόνο όταν ο χρήστης κάνει κλικ στην διαφήμιση διαφορετικά μόνο η προβολή είναι δωρεάν. Η google σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε εσείς το στόχο και το ποσό που θέλετε να διαθέσετε και προσαρμόζει ανάλογα αυτόματα τη διαφήμιση. Σίγουρα όσα περισσότερα επενδύετε στην διαφήμιση τόσα περισσότερα κέρδη θα έχετε. Προσοχή όμως αυτό θα γίνει μόνο αν έχετε στήσει σωστά τη καμπάνια σας. Αν είστε πρωτάρηδες το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να αρχίσετε με ένα μικρό ποσό 5-10 ευρώ την ημέρα για τουλάχιστον ένα μήνα και αργότερα ανάλογα τα αποτελέσματα των google ads προσαρμόζετε τη διαφήμιση.
Γιατί αξίζει να επενδύσετε στα google ads;
Όταν κάνετε διαφήμιση google στην ουσία προβάλλεστε σε ενδιαφερόμενο κοινό που ήδη έχει την ανάγκη του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Επιπλέον το καλύτερο είναι ότι χρεώνεστε μόνο αν ενδιαφερθεί για εσάς, δηλαδή αν κάνει κλικ στην ιστοσελίδα σας.
Πως αποφασίζεται ποια διαφήμιση google θα φανεί πρώτη;
Εύλογα μπορεί να αναρωτηθείτε: οι θέσεις για διαφήμιση στα αποτελέσματα αναζήτησης είναι περιορισμένες, πως αποφασίζεται ποια διαφήμιση θα φανεί πρώτη, δεύτερη και πάει λέγοντας;
Αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Αρχικά με:
- Τη τοποθεσία
- Τη συσκευή του χρήστη
- Το χρόνο προβολής, δηλαδή ποια μέρα και ώρα θα κάνει την αναζήτηση.
- Με τι ασχολείται η επιχείρηση – το κλάδο.
Πέρα από τα παραπάνω που είναι τα βασικά κριτήρια έπειτα εξαρτάται από
το ποσό που διαθέτει κανείς για τη διαφήμιση σε σχέση με τα κλικ που θα γίνουν και από το πόσο ποιοτική είναι η διαφήμιση. Ως προς το ποσό διάθεσης και τα κλικ είναι ξεκάθαρο, ως προς τη ποιότητα εννοούμε πόσο σχετική είναι η διαφήμιση με την ιστοσελίδα μας και πόσο άρτια τεχνικά και με σχετικό περιεχόμενο είναι η ιστοσελίδα. Γενικά όσο καλύτερη είναι η εμπειρία του χρήστη στην ιστοσελίδα τόσους περισσότερους πόντους κερδίζουμε για μια καλύτερη θέση.
Συμβουλές για μια επιτυχημένη διαφήμιση google με google ads
Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος γι αυτό χρειάζεται σκληρή δουλειά, υπομονή και επιμονή.
Αρχικά πρέπει να επικεντρωθείτε σε έρευνα ανταγωνισμού και γενικά της αγοράς που απευθύνεστε.
- Μάθετε καλύτερα το προϊόν ή υπηρεσία σας
- Τονίστε τα σημεία υπεροχής σας, π.χ πρόκειται για ένα φθηνό ή ακριβό προϊόν – υπηρεσία;
- Πως αναζητούν αυτό το προϊόν υπηρεσία οι πελάτες και που το αναζητούν
- Τι είδους κατάστημα έχετε;
- Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας, τι περιεχόμενο έχουν και πως διαφημίζονται;
Έχοντας τα παραπάνω κατά νου επιλέγετε τον κατάλληλο τύπο διαφήμισης για εσάς και ύστερα ξεκινάτε τη σκληρή δουλειά για την προετοιμασία. Αφού κάνετε μια καλή έρευνα του ανταγωνισμού αποφασίστε με τι λέξεις κλειδιά – φράσεις θα σας βρίσκουν οι υποψήφιοι πελάτες και έπειτα ερευνήστε τον ανταγωνισμό τους. Όσος μεγαλύτερος ο ανταγωνισμός σας, τόσο δυσκολότερο είναι να φανείτε στις πρώτες θέσεις και να σας επιλέξουν. Συνεπώς είναι καλύτερα να επιλέγετε λέξεις = φράσεις με μικρότερο ανταγωνισμό.
Αν τρέχετε ταυτόχρονο διαφορετικές καμπάνιες φροντίστε ο στόχος και το κοινό να είναι διαφορετικά στην κάθε καμπάνια για να μη ξοδεύετε άδικα παραπάνω χρήματα.
Όπως βλέπετε η διαφήμιση google είναι μια περίπλοκη διαδικασία που απαιτεί δουλειά, χρόνο και χρήματα μέχρι να βρείτε το μυστικό συνδυασμό που θα εκτοξεύσει τις πωλήσεις σας. (θα χρειαστεί για ένα διάστημα να κάνετε πειράματα για να βρείτε τις σωστές λέξεις κλειδιά και το κοινό σας). Γι’ αυτό το λόγο αν δεν έχετε τα χρήματα ή το χρόνο να κάνετε πειραματισμούς καλύτερα να απευθυνθείτε σε επαγγελματία με εμπειρία που θα δημιουργήσει μια κερδοφόρα διαφήμιση google.
Ένα επίσης κομβικό σημείο της πώλησης εκτός της διαφήμισης είναι η κατασκευή ιστοσελίδας που θα παραπέμπει η διαφήμιση. Θα πρέπει να είναι μια ελκυστική ιστοσελίδα με καθαρό σχεδιασμό για να βρίσκει εύκολα ο χρήστης αυτό που τον ενδιαφέρει, γρήγορη για να φορτώνει άμεσα και ασφαλής ώστε να προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα των πελατών σας.
Άλλες google διαφημίσεις :
Google Display Ads
Διαφημίσεις σε μορφή εικόνας. Η διαφορά τους σε σχέση με τα google ads είναι ότι τα display ads εμφανίζονται σε άτομα που είναι πιθανόν να ενδιαφέρονται για το προϊόν ή την υπηρεσία βάση των προτιμήσεων τους στο ιντερνετ. Ενώ τα google ads εμφανίζονται σε χρήστες που αναζητούν κάτι παρόμοιο εκείνη την στιγμή.
Το βασικό εργαλείο των google display ads είναι η εικόνα, μέσω αυτής προκαλούν το χρήστη να μάθει περισσότερα για εσάς. Εσείς το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να δημιουργήσετε μια ελκυστική οθόνη και να ορίσετε το κοινό σας μέσα από τις ρυθμίσεις. Τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει το google, τοποθετεί την εικόνα σε σχετικές ιστοσελίδες ως banner. Είναι ιδανική διαφήμιση google για να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητά σας.
Google Video Ads
Έχει την ίδια λογική με τα google display ads όμως βασικό εργαλείο είναι το video και όχι η εικόνα. Που αλλού θα μπορούσαν να προβάλλονταν αυτά τα διαφημιστικά βίντεο φυσικά από το youtube; Πρόκειται για τις διαφημίσεις που πετάγονται πριν και ενδιάμεσα της προβολής ενός youtube video. Εσείς το μόνο που έχετε να κάνετε και πάλι είναι μόνο την επιλογή του κοινού στόχου σας, η google ύστερα θα βρει τα κατάλληλα βίντεο που θα προβάλλει την διαφήμισή σας. Γιατί να προτιμήσετε τα google video ads; Γιατί το youtube είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης παγκοσμίως.
Google app Ads
Αυτό το είδος διαφήμισης είναι μόνο για όσους έχουν κατασκευάσει εφαρμογή. Τα google app ads προωθούν την εφαρμογή σας στο google, στο youtube και στο app store και play store με σκοπό να πείσουν τους χρήστες να εγκαταστήσουν την εφαρμογή σας.
Google shopping Ads
Πρόκειται για τον πιο σύγχρονο τρόπο διαφήμισης ο οποίος είναι ιδανικός για τις επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα. Στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης, στην άκρη δεξιά και ενδιάμεσα της σελίδας εμφανίζονται εικόνες σε μορφή carousel με προϊόντα και τις βασικές πληροφορίες τους. Είναι η ιδανική διαφήμιση google για να αυξήσετε τις πωλήσεις των προϊόντων σας.
Google local Ads
Ο ιδανικός τρόπος διαφήμισης της google αν σκοπός σας είναι να φέρετε καινούργιους πελάτες στο κατάστημά σας. Όταν οι χρήστες αναζητούν κάποια επιχείρηση ή προϊόν στην τοποθεσία σας το κατάστημά σας θα προβάλλεται ως προτεινόμενο στη περιοχή.
Remarketing Ads
Διαφημιστείτε στους πελάτες που έχουν αγοράσει κάποιο προϊόν ή υπηρεσία από εσάς στο παρελθόν ή που έχουν ενδιαφερθεί κάποια στιγμή προκειμένου να αγοράσουν κάποιο προϊόν ή υπηρεσία σας. Έτσι σας δίνεται η δυνατότητα να διαφημιστείτε σε ένα ήδη ενδιαφερόμενο κοινό.
Performance Max Ads
Πρόκειται για τον πιο σύγχρονο τεχνολογικά τρόπο διαφήμισης google οποίος χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη με σκοπό να τελειοποιήσει την διαφήμιση σας προσαρμόζοντας ανάλογα τις προσφορές με σκοπό την πώληση. Τα performance max ads είναι ιδανικά για όσους δεν έχουν το χρόνο να ασχολούνται με τη μελέτη και προσαρμογή των διαφημίσεων τους.
Αυτός ο τύπος καμπάνιας χρησιμοποιεί machine learning και τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτιστοποίηση της προβολής διαφημίσεων σε πραγματικό χρόνο, προσαρμόζοντας
Αφήστε μια απάντηση