Το λογότυπο εκφράζει και οπτικοποιεί με ένα αφαιρετικό και συμβολικό σχέδιο, όλη τη δραστηριότητα και τη φιλοσοφία μιας επιχείρησης ή μιας εταιρείας. Η δημιουργία επαγγελματικού λογοτύπου συνοδεύει και αντιπροσωπεύει την επιχείρηση σε κάθε της εμφάνιση ή επικοινωνία σε οποιοδήποτε μέσο και σε οποιαδήποτε περίσταση, προσδίδοντάς της μια ταυτότητα, κάνοντας τη πιο εύκολα αναγνωρίσιμη.Κάθε επαγγελματίας ή επιχείρηση, όσο μικρά κι αν είναι θα ωφεληθούν από τη δημιουργία του λογότυπου τους, σε κύρος, σε αναγνωρισιμότητα, σε διεύρυνση της πελατειακής τους βάσης μακροπρόθεσμα (αν βέβαια συνυπάρχουν και όλα τα απαραίτητα – καλή εξυπηρέτηση, καλές τιμές, κ.α.).
Δεν είναι δύσκολο για τον οποιοδήποτε να το κάνει, αρκεί να γνωρίζει τις βασικές αρχές και τα βασικά βήματα για τη δημιουργία ενός λογότυπου. Δεν παραγνωρίζουμε βέβαια την αξία των σχεδιασμένων από ταλαντούχους πεπειραμένους επαγγελματίες λογότυπων, όμως η εργασία τους κοστολογείται αρκετά ακριβά και στη σημερινή εποχή όλοι προσπαθούν να μειώσουν τα έξοδά τους. Και γιατί όχι να απολαύσουν με τους συνεργάτες τους ή τους οικείους τους τη χαρά της ενασχόλησης και της δημιουργίας, μια και όλοι οι άνθρωποι διαθέτουμε τις βασικές γνώσεις κατανόησης σχεδίου, γραμμών, χρωμάτων, συνήθως ασυνείδητα.
Τα επαγγελματικά λογότυπα πρέπει να είναι:
- Απλά και λιτά χωρίς πολλά
- Ταιριαστά με τη δραστηριότητα και τη φιλοσοφία της επιχείρησης.
- Κατανοητά εύκολα από όλους.
- Εντυπωσιακά για να προσελκύουν το ενδιαφέρον.
- Αξιομνημόνευτα για να μένουν στη μνήμη.
- Μοναδικά για να μη θυμίζουν ή παραπέμπουν σε άλλα σήματα.
Ας δούμε λοιπόν τα στάδια δημιουργίας ενός λογότυπου:
- Εξέταση και κατανόηση του τι αντιπροσωπεύει η επιχείρηση, ποιο είναι το κοινό της, ποια η στόχευσή της και ποιες είναι οι βασικές της αξίες.
- Μελέτη και ανάλυση εμπορικών σημάτων παρόμοιων δραστηριοτήτων εταιρειών, από διαφημίσεις, καταλόγους, ίντερνετ κ.α.
- Σκέψη και εξερεύνηση ιδεών και τρόπων για το τι θα μπορούσε να περιλαμβάνει το λογότυπο.
Αρχικός σχεδιασμός αρχικών ιδεών με μολύβι σε χαρτί και έχοντας στο μυαλό τα προηγούμενα. Δεν έχει σημασία αν δεν υπάρχει σχεδιαστικό ταλέντο, απλώς αισθητοποιούμε τις ιδέες μας. Επιλογή των καλύτερων σχεδίων και τελική απόφαση μετά από διακοπή λίγων ημερών και επάνοδο στο θέμα. Κατασκευή στον υπολογιστή του τελικού υποψηφίου λογότυπου, ανάλογα με τη γνώση και την πείρα του καθένα ή και σκανάρισμα – ψηφιοποίηση από ένα καλό σχέδιο.
σχεδιασμός επαγγελματικού λογοτύπου – τρόποι:
Τα επαγγελματικά γνωστά προγράμματα επεξεργασίας γραφικών όπως το Photoshop, το CorelDraw, το Illustrator, αν βέβαια γνωρίζουμε τη χρήση τους και για το τελειότερο αποτέλεσμα. Το πρόγραμμα του Microsoft Office, PowerPoint, για πιο απλή και εύκολη εργασία από όλους. Βεβαιωθείτε ότι το σχέδιο λογότυπου είναι ελκυστικό. Η έξυπνη χρήση χρωμάτων μπορεί να την κάνει μοναδική. Τα χρώματα έχουν αυτήν την καταπληκτική ικανότητα να προκαλούν τα συναισθήματά μας. Για παράδειγμα, όταν βλέπουμε κόκκινο, έχουμε κάποια συναισθήματα επιθετικότητας, αγάπης, ενέργειας και πάθους. Αυτό σημαίνει ότι εάν η επιχείρησή σας ασχολείται με προϊόντα ή υπηρεσίες και πελάτες στόχους είναι νέας γενιάς, χρησιμοποιήστε το κόκκινο στο λογότυπό σας. Το μπλε σχετίζεται με την ευφυΐα και τη φιλικότητα και ως εκ τούτου βρίσκει θέση σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Linkedin. Το ροζ συμβολίζει την τρυφερότητα και χρησιμοποιείται συνήθως με οτιδήποτε σχετίζεται με γυναικεία προϊόντα όπως ρούχα ή παπούτσια.
Αφήστε μια απάντηση