Το seo ιστοσελίδων κερδίζει ολοένα περισσότερο έδαφος. Με το 61% των αγοραστών B2B να ξεκινούν την ερευνητική τους διαδικασία με μια γενική αναζήτηση στο διαδίκτυο, η ανάγκη για αποτελεσματικό Seo είναι ξεκάθαρη. Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς: Το Seo είναι ο μόνος τύπος «διαφήμισης» όπου οι έμποροι διαφωνούν συχνά με τις διαφημιστικές πλατφόρμες τους (μηχανές αναζήτησης) και αυτές οι πλατφόρμες μπορούν και αλλάζουν τους κανόνες όποτε τους εξυπηρετεί καλύτερα, με ή χωρίς προειδοποίηση. Υποστηρίχθηκε ότι το SEO δεν έχει αλλάξει πολύ, αλλά οι τακτικές, οι βέλτιστες πρακτικές και οι προτεινόμενες στρατηγικές έχουν αλλάξει σίγουρα.
seo ιστοσελίδων πως λειτουργεί;
Μετάβαση σε στρατηγική περιεχομένου βασισμένη σε θέματα λέξεων-κλειδιών
Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές στο SEO τα τελευταία χρόνια ήταν η απομάκρυνση από στρατηγικές που βασίζονται στην (υπερβολική) χρήση λέξεων-κλειδιών.
Η λογική φαινόταν υγιής: θέλετε να κατατάξετε μια λέξη-κλειδί; Γράψτε μια σελίδα για τη λέξη-κλειδί! Βεβαιωθείτε ότι η λέξη-κλειδί βρίσκεται σε όλα τα σημαντικά μέρη — τίτλους, μετρήσεις, κεφαλίδες κ.λπ. — και, φυσικά, παρακολουθήστε την πυκνότητα των λέξεων-κλειδιών σας. Χρησιμοποιήστε τη λέξη-κλειδί ακριβώς και η Google θα υποθέσει ότι είστε ο ειδικός σε αυτήν τη λέξη-κλειδί!
Σίγουρα, λειτούργησε για λίγο, αλλά οι εποχές έχουν αλλάξει! Οι μηχανές αναζήτησης (ειδικά το Google) έχουν μάθει ότι οι σελίδες σχετικά με τις λέξεις-κλειδιά δεν ικανοποιούν απαραίτητα τους χρήστες, αλλά συνήθως οι έγκυρες σελίδες για θέματα.
Η οικοδόμηση μιας στρατηγικής περιεχομένου Seo γύρω από θέματα (η οποία σίγουρα εξακολουθεί να περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά) απαιτεί αλλαγή νοοτροπίας από ότι γνωρίζατε. Αλλά για τους περισσότερους εμπόρους, αυτή η αλλαγή είναι μια ευπρόσδεκτη ανακούφιση. Αντί να προσπαθούμε να δημιουργήσουμε περιεχόμενο για να ικανοποιήσουμε τις σκοτεινές απαιτήσεις της μηχανής αναζήτησης, μπορούμε επιτέλους να επικεντρωθούμε για άλλη μια φορά στη δημιουργία περιεχομένου που επικεντρώνεται στην ικανοποίηση των αναγκών των χρηστών μας και αναμένουμε να δούμε κάποιο πλεονέκτημα SEO.
Σε μια στρατηγική περιεχομένου SEO βάσει θεμάτων, κάθε τοπικός κόμβος πρέπει:
- Να είναι «βελτιστοποιημένος» για να απαντήσετε στις ερωτήσεις των χρηστών για ένα συγκεκριμένο θέμα και να συμπεριλάβετε μια ομάδα στενών σχετικών λέξεων-κλειδιών.
- Βοηθήστε τον χρήστη να ολοκληρώσει μια εργασία γρήγορα και εύκολα, είτε να κάνει κάτι (π.χ. αγορά) είτε να γνωρίσει / μάθει κάτι.
- Μην χρησιμοποιείτε υπερβολικά τη λέξη-κλειδί-στόχο ή οποιαδήποτε λέξη-κλειδί.
- Συζητήστε αυθεντικά σχετικά υπο-θέματα και τις λέξεις-κλειδιά των υπο-θεμάτων σε κατάλληλες υποενότητες.
- Κατανοήστε την πρόθεση των επισκεπτών οργανικής αναζήτησης που θέλετε
Για ένα αποτελεσματικό seo ιστοσελίδων χρειάζεται σωστό περιεχόμενο
Η δημιουργία αποτελεσματικού περιεχομένου βάσει θέματος σημαίνει την κατανόηση όχι μόνο των λέξεων-κλειδιών που αναζητά το κοινό σας, αλλά και τι πραγματικά αναζητούν όταν χρησιμοποιούν αυτές τις λέξεις-κλειδιά. Εάν ένας χρήστης πληκτρολογεί «αυτοματοποίηση μάρκετινγκ», ψάχνει έναν ορισμό; Δωρεάν λήψη; Θέλει να προσλάβει κάποιον για να κάνει αυτοματισμό μάρκετινγκ για αυτόν, ή θέλει λογισμικό που μπορεί να εγκαταστήσει μόνος του; Η απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις σας λέει την πρόθεση του χρήστη.
Η προσπάθεια κατανόησης του τι σκέφτεται ένας χρήστης μπορεί να φαίνεται αδύνατη, αλλά ευτυχώς για εμάς δεν ενδιαφερόμαστε μόνοι. Η Google έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην παροχή της βέλτιστης εμπειρίας χρήστη που μπορεί και συνεχίζει να κάνει το βαρύ ανυψωτικό. Έτσι, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα πράγματα, μπορούμε απλώς να το Google-άρουμε!
Πώς να ανακαλύψετε την πρόθεση χρήστη
Καθώς μελετάτε τα SERPs (σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης) για τις λέξεις-κλειδιά σας, θα παρατηρήσετε πολλές προθέσεις χρήστη, επειδή διαφορετικοί χρήστες αναζητούν τις ίδιες λέξεις-κλειδιά με διαφορετικούς στόχους. Μπορεί να υπάρχει ένα που ξεχωρίζει πραγματικά από τα υπόλοιπα, ή μπορεί να υπάρχουν δύο ή τρία που φαίνεται να έχουν ίσο βάρος στα αποτελέσματα.
Πού βρίσκετε τις προθέσεις χρήστη για οποιαδήποτε δεδομένη λέξη-κλειδί; Είναι πραγματικά πολύ απλό: μελετήστε τα αποτελέσματα αναζήτησης Google. Ο γίγαντας αναζήτησης έχει επιμεληθεί τεράστιους όγκους δεδομένων για να προσφέρει εξαιρετικά συντονισμένα αποτελέσματα αναζήτησης για να παρέχει στους χρήστες ακριβώς αυτό που αναζητούν. Η ακριβής ποικιλία (ή η έλλειψη ποικιλίας) των αποτελεσμάτων αναζήτησης είναι σημάδια του τι θέλουν οι πραγματικοί χρήστες (αυτή είναι η «πρόθεση» πίσω από την αναζήτησή τους.)
Τώρα, δημιουργήστε ένα πλαίσιο για περιεχόμενο
Η ανάλυση SERPs για την πρόθεση του χρήστη είναι μια διαφωτιστική άσκηση, και όταν συνδυάζεται με άλλα στοιχεία έρευνας λέξεων-κλειδιών, μπορεί γρήγορα να δημιουργήσει ένα πλαίσιο για μια στρατηγική περιεχομένου δολοφόνων. Δείτε πώς μπορείτε να δημιουργήσετε ένα πλαίσιο για περιεχόμενο:
Δημιουργία σύνθετων ομάδων λέξεων-κλειδιών: Εάν έχετε μια μεγάλη λίστα λέξεων-κλειδιών, ορισμένες από αυτές πιθανότατα θα είναι παρόμοιες ή θα εμφανίσουν παρόμοια αποτελέσματα αναζήτησης. Αντί να εξετάζετε κάθε μεμονωμένη λέξη-κλειδί, ξεκινήστε ομαδοποιώντας τις σε στενά συνδεδεμένα σύνθετα – για παράδειγμα “δικηγόρος από Αθήνα” και “δικηγόρος Αθήνα”.
Προτεραιότητα προθέσεων χρήστη: Όπως στα παραπάνω παραδείγματα, πιθανότατα θα υπάρχουν πολλαπλές προθέσεις χρήστη για κάθε σύνθετη λέξη-κλειδί. Εάν μία πρόθεση κυριαρχεί στο SERP, την ονομάζουμε Κυρίαρχη Πρόθεση Χρήστη. Εάν δύο ή τρείς φαίνεται να εξισορροπούν τα αποτελέσματα, τις ονομάζουμε κοινές προθέσεις χρήστη. Εάν υπάρχει ένα που αντιπροσωπεύεται σε δύο ή τρία αποτελέσματα, το ονομάζουμε Μικρή Πρόθεση.
Είναι επίσης σημαντικό η εμπειρία τους με τη σελίδα ή τον ιστότοπο να είναι διαισθητική, εύκολη στην πλοήγηση και να επικεντρώνεται στους άμεσους στόχους τους (και όχι απαραίτητα στους στόχους μάρκετινγκ.) Αυτό σημαίνει ότι όλο το περιεχόμενο της σελίδας πρέπει να ξεκινήσει στο επάνω μέρος, η πλοήγηση πρέπει να είναι απλή και χρήσιμη, και οι δοκιμές χρηστών θα πρέπει να δείχνουν ότι είναι σε θέση να επιτύχουν αυτό που ήρθαν να κάνουν σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα.
Τώρα, ακόμη και οι καλύτεροι επισκέπτες σας για πρώτη φορά – που ξοδεύουν πέντε έως δέκα λεπτά (ή περισσότερα) για την περιήγηση στον ιστότοπο σας – ενδέχεται να μην επιστρέψουν για δεύτερη φορά. Μελέτες έχουν δείξει ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την προτίμηση επωνυμίας, μεταξύ των οποίων και το φαινόμενο απλής έκθεσης, το οποίο εξηγεί πώς οι άνθρωποι αναπτύσσουν ασυνείδητα μια προτίμηση για τις μάρκες μόνο επειδή είναι εξοικειωμένοι με αυτές.
Πως θα καταφέρετε να αποκτήσετε πιστούς επισκέπτες;
- Ελκυστικό (και εξαιρετικά σχετικό), δομημένο περιεχόμενο
- Επαναληπτικό μάρκετινγκ
- Κουμπιά παρακολούθησης κοινωνικής δικτύωσης που δεν απαιτούν από τους επισκέπτες να φύγουν από τη σελίδα
- Μια αποτελεσματική στρατηγική SEO που βάζει τον ιστότοπο σας στα αποτελέσματα της επόμενης αναζήτησης Google
- Τουλάχιστον, μια γενική εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Οι τακτικές που συζητήθηκαν εδώ αφορούσαν το περιεχόμενο. Τι γίνεται με τον κώδικα; Οι τεχνικοί παράγοντες εξακολουθούν να είναι σημαντικοί, ωστόσο δεν παρέχουν πλέον μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο SEO. Σκεφτείτε τους τεχνικούς παράγοντες SEO ως εμπόδια για την είσοδο στον κόσμο του SEO, ενώ το περιεχόμενο και οι παράγοντες εμπειρίας των χρηστών είναι αυτά που οδηγούν σε υψηλές βαθμολογίες και σημαντική κυκλοφορία.
Ο κόσμος του SEO σίγουρα έχει αλλάξει, ακόμη και τον τελευταίο χρόνο. Η μελέτη των ενδιαφερόντων του χρήστη και η δημιουργία σχετικού, τοπικού περιεχομένου μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα για τη δημιουργία μιας επωνυμίας (ακόμη και χωρίς τα οφέλη Seo ιστοσελίδων). Και το αποτέλεσμα είναι πολύ πιο ικανοποιητικό.
Αφήστε μια απάντηση